دیتیلینگ خودرو

جزئیات اتومبیل فعالیتی است که بطور منظم در حال انجام کارها و رویه هایی است که وسیله نقلیه را در بهترین شرایط ممکن نگه می دارد.

دیتیلینگ خودرو

جزئیات اتومبیل فعالیتی است که بطور منظم در حال انجام کارها و رویه هایی است که وسیله نقلیه را در بهترین شرایط ممکن نگه می دارد.

دیتیلینگ خودرو

این امر با از بین بردن هر دو آلاینده قابل مشاهده و نامرئی از قسمت داخلی وسیله نقلیه و جلا دادن قسمت بیرونی به انتهای اصلی بدون لکه های اصلی آن بدست می آید. ویکیپدیا

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • پولیش زبر منزرنا 400

بی تردید و بدون شک بهترین مواد پولیش جهان  است و (به طور رسمی در سمینار SEMA Show در شهر لاس وگاس  عنوان بهترین پولیش سال 2019 انتخاب شد.) 

از این محصول برای حذف عیوب متوسط تا سنگین (چرخش ، خش ظریف ، اکسیداسیون سنگین ، watermarks ، و غیره) استفاده کنید در حالی که به طور همزمان سطح کار براق شده. و سرعت کار بالا و شما را از انجام مراحل طولانی و خسته کننده پولیش بی نیاز میکند.

 یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این محصول ایجاد همزمان کات 8 / 8 براقیت 8 / 8 که در نوع خود تا به امروز پولیشی با این عملکرد تا به حال ساخته نشده است.


  • پولیش زبر H9.01 کوکمی

 

Heavy Cut H9.01 (لایه‌بردار سنگین)

ترکیب جلادهی زبر (درشت‌دانه)، بدون روغن و سیلیکون

ابتکاری نو در جلادهی ماشین برای عملکرد سریع روی سطوح رنگ‌شده که به‌شدت در معرض هوا قرارگرفته‌اند، از بین بردن خراش‌های عمیق، حذف مؤثر تاری رنگ و رد سنباده تا 1200 دانه. Heavy Cut H9.01 با ذرات به‌شدت همگن و ساینده‌ی خود به سطح بالایی از لایه‌برداری و براق‌کنندگی دست می‌یابد. می‌توان برای مدت طولانی بدون چسبندگی و با شکل‌گیری میزان گردوغبار بسیار اندک جلای خود را حفظ کند. مناسب برای انواع رنگ (هم نرم و هم ضد خش).


لایه‌برداری:9,0
براق‌کنندگی: 5,0


  • پولیش کات مکس سوناکس

​​​​​​​

با کارایی بالا، خط و خش و نقاط برجسته را از روی سطوح رنگ شده و رنگ نشده حذف می کند. این محصول اثرات کمتری از دستگاه پولیش بدون اینکه ذرات گردی باقی بمانند برجای می گذارد. پولیش کات مکس سوناکس دارای حداکثر زبر بودن با حداقل مات کنندگی بدون سیلیکون است.


  • پولیش زبر روپس

این ژل از دانه‌های درشت تشکیل شده است که برای از بین بردن سریع زدگی‌ها و خراش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. لذا استفاده از این نوع ژل پولیش با کارایی بسیار بالا برای مرحله‌ی اول پولیش توصیه می‌شود.

ترکیبات درشت این ژل به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات روپس، در ترمیم رنگ‌ها و براقی سطوح خودرو بسیار موثر بوده و نتیجه‌ی عملکرد آن به وضوح قابل ملاحظه‌ است. درب این ژل به رنگ آبی بوده و می‌توان آن را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کرد.


 

هر خودرویی در طول چرخه عمر خود نیاز به نگه داری مناسب دارد تا میزان فرسایش آن در اثر شرایط و عوامل طبیعی به کم ترین مقدار خود کاهش پیدا کند با این وجود هستند مالکانی که بدون توجه به این مسائل موجب ایجاد تخریباتی به ویژه در بدنه خودروی خود می شوند که از جمله آن ها می توان به آفتاب سوختگی، زنگ زدگی و… اشاره کرد.پولیش خودرو

پولیش خودرو

یکی از راه هایی که باعث می شود خودرو شما نو به نظر برسد درخشندگی رنگ بدنه آن هست. اگر رنگ خودرو شما کدر شده و یا روی آن خطوط ریز بسیاری وجود دارد نگران نباشید، کافی ست خودرو خود را پولیش کنید در این گزارش سعی شده راهکارهای مناسب انجام پولیش تشریح شود.

توجه داشته باشید که برای جلوگیری از آسیب دائمی به رنگ خودرو، انجام این روش را به یک بار در سال محدود کنید و از واکس بدنه هم، فقط هر چند ماه یکبار استفاده کنید.

5 گام

گام اول:ابتدا خودرو را به طور کامل شستشو دهید اما آن را خشک نکنید؛ توجه داشته باشید که عمل پولیش با دستگاه یک فرایند کثیف است، بدین معنی که ماده پولیش به چیزهایی که در اطراف شما قرار دارند می پاشد، پس بنابراین هرآن چه در اطرافتان هست (مانند اتومبیل های دیگر و دیوارهای اطراف) و چیز هایی که نمی خواهید کثیف شوند را پوشانیده یا از اطراف کار دور کنید. اگر ماشین شما رنگ تیره ای دارد از پد نرم تر و ترکیبات صیقلی تر استفاده کنید، زیرا رنگ های تیره حساس تر هستند.

گام دوم:محل تمیز شده، پد را بر روی دستگاه پولیش قرار داده و بدنه را به واکس پولیش آغشته کنید، سپس دستگاه پولیش را روشن و سرعت آن را بر روی متوسط تنظیم کنید. مناطق مورد نظر را با حرکت چرخی و با استفاده از یک سرعت متوسط گسترش دهید. نکته مهم این است که پد در حال چرخش را موازی با سطح خودرو نگاه دارید تا از به جا ماندن رد حرکت چرخشی بر روی بدنه جلوگیری کنید. در تمام سطح به صورت مداوم به جلو و عقب اعمال فشار کنید.

هنگامی که ناحیه مورد نظر گرم شد و رنگ در هنگام لمس کمی گرم احساس کردید، این زمانی هست که خش ها شروع به ناپدید شدن می کنند. هنگامی که آب بدنه پرتاب و یا توسط پد فوم جذب شد و در سطح درخشش مشاهده کردید کار پولیش آن قسمت به پایان رسیده و به سراغ قسمت بعدی بروید. توجه داشته باشید منطقه را مرطوب نگه دارید و از پولیش برای هر قسمت فقط به اندازه ای که لازم هست، استفاده کنید.

گام سوم:در صورت لزوم برای جلوگیری از اشباع شدن پد به واکس پولیش، کار را متوقف کنید و پد فوم را با یک شلنگ آبکشی کنید؛ لبه بیرونی پد حرکت سریع تری دارد و اصطکاک بیش تری نسبت به مرکز آن تولید می کند، این قسمت معمولا حامل پولیش کمتری هست. بنابراین به خصوص در قسمت های پیچیده، مانند دستگیره ها، آینه ها، گوشه ها، و خطوط سپر می توان تنها از لبه بیرونی پد استفاده کرد، البته با مراقبت بیشتر.

گام چهارم:وقتی کارتان تمام شد، تمامی قسمت ها از جمله درب ها، بدنه و کاپوت ماشین را دوباره به دقت با دست شستشو دهید و اینبار پس از شستشو بدنه را به طور کامل خشک کنید.

گام پنجم:استفاده از یک لایه واکس بر روی رنگ به عمل پولیش کمک خواهد کرد و عیوب سطحی باقی مانده را پوشش می دهد. بر روی یک پد فوم نرم ترکیبی از واکس خمیری و پولیش نهایی به نسبت 60:40 آغشته نمایید. با سرعت متوسط و باحرکت به عقب و جلو و اعمال فشار کم اما ثابت شروع به گسترش واکس بر روی خودرو کنید. این کار را تا زمانی که سطح کاملا خشک و تمیز شود ادامه دهید.

 در آخر : پس از خشک شدن واکس، بدنه و مناطق دیگر ماشین (پنجره ها، چراغ ها، و غیره) را از واکس و پولیش پاک کنید و توجه کنید که این کار را با یک پارچه پنبه ای نرم انجام دهید.

منبع نمناک